پارچه پالتو پشمی

طرح و کالیته پارچه پالتویی
طرح و کالیته پارچه پالتویی
سپتامبر 20, 2020
پارچه کشمیر پالتویی
پارچه کشمیر پالتویی
سپتامبر 20, 2020
نمایش همه

پارچه پالتو پشمی

پارچه پالتو پشمی

پارچه پالتو پشمی

پارچه پالتو پشمی

پارچه هایی با الیاف حیوانی، از پشم، مو و کرک حیوانات تشکیل شده اند. نوع دیگری از این پارچه مانند ابریشم، از تارهای کرم ابریشم تهیه می شوند. کیفیت و مرغوبیت تار و پود این دسته از پارچه ها بسته به نوع حیوانی است که پشم از آن گرفته می شود. برای مثال از مرغوب ترین پارچه های پشمی می توان به پارچه پشمی کشمیر اشاره کرد که پشم آن مربوط به گونه ای از بز است. از ویژگی های پارچه پشمی کشمیر می توان به ظرافت، سبکی، گرمی و لطافت آن اشاره کرد.

پارچه های پشم گاوی ضخامت و زبری بیشتری دارند. یکی از دلایلی که از پارچه پشمی برای دوخت پالتو استفاده می شود این است که این دسته از پارچه ها بیش از هر دسته دیگری رطوبت را جذب و حرارت را دفع می کنند که جذب این رطوبت باعث گرمی بدن می شود. پشم به دلیل ویژگی های خاصی که دارد در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم بوده و اجازه عبور را به آن نمی دهد. یکی دیگر از ویژگی های آن، تولید البسه زمستانی از جمله کلاه، جوراب، پالتو و…است که از گذشته تا کنون، در صنایع نساجی کاربرد دارد.

در صنعت پارچه سازی برای مقاومت بیشتر پارچه های پشمی، از نوعی ماده شیمیایی به نام ویسکوز استفاده می کنند. می توان گفت که از گران ترین، مرغوب ترین و با کیفیت ترین نوع پارچه های پشمی، پارچه پشمی ویسکوز است که برای دوخت کت و شلوار مردانه، پالتو و… مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل اینکه گاها پارچه های پشمی باعث حساسیت در بدن می شوند، بهتر است برای دوخت و لباس های پشمی حتما از آستر استفاده شود تا مستقیم با سطح پوست در تماس نباشد.

فوتر: نوع دیگری از پارچه های پشمی، پارچه فوتر است. از بهترین جنس و نوع پارچه برای دوخت پالتو پشمی می توان از پارچه فوتر نام برد. جالب است بدانید عموما برای تولید پالتوهای پشمی از پشم شتر، گوسفند و پیله کرم ابریشم استفاده می کنند اما پالتوی فوتر در صنعت نساجی با ترکیبات شیمیایی و الیاف غیر طبیعی تولید می شود.

پارچه فوتر به دلیل ضخامت مناسب و تنوع در رنگ و طرح، قسمت اعظمی از پالتوها را در بازار تشکیل می دهند. عمر این پارچه پالتویی پرطرفدار بسیار بالا است و می توانید تا چند سال از این محصول استفاده کنید.

لازم به ذکر است از آنجایی که مواد اصلی این نوع  پارچه، پشم بوده، نام جهانی آن “پالتوی پشمی” است که تنها در کشور فرانسه به نام فوتر به فروش می رسد. اما اینکه چگونه این نام در بین ایرانی ها رواج پیدا کرده است، جای تفکر و تامل دارد.

پالتوهای پشمی گران قیمت هستند، اما پالتوی فوتر زنانه با الیاف مصنوعی و با قیمت های مناسب در بازار یافت می شوند. این پالتوها قابل اتو کشی هستند و معمولاً در رنگ های متنوعی ارائه می شوند. مدل های دکمه ای، زیپی و پانچ و… این پالتوها نیز در بازار موجود است. این پالتوها بسیار گرم، راحت و سبک هستند.

تماس با کارشناس