نخ پنبه ای

نخ پلی استر
نخ پلی استر
سپتامبر 21, 2020
نخ ابریشمی
نخ ابریشم
سپتامبر 21, 2020
نمایش همه

نخ پنبه ای

نخ پنبه ای

نخ پنبه ای

نخ پنبه ای

نخ پنبه از الیاف های طبیعی گیاهی تشکیل می شود و در اندازه ها متفاوت تولید می شوند از این نخها در خیاطی برای کوک زدن و رویه کار لباس ها استفاده می کنند.

این نوع نخ ها از الیاف طبیعی پنبه تهیه می شوند و در انواع شانه شده و شانه نشده قابل مصرف می باشند .نخ های شانه شده مرحله ای از ریسندگی را بنام شانه کردن می گذرانند در این مرحله الیاف کوتاه و مواد اضافی بجامانده از مراحل قبلی از دسته الیاف خارج می شوندو الیاف حاصل بیشتر حالت موازی با یکدیگر را پیدا می کنند در این روش می توان نخ های ظریفی تهیه کرد که در دوختن پارچه های ظریف مورد استفاده قرار می گیرند در نخ های شانه نشده این مرحله کار وجود ندارد و بنابر این نخ های حاصل ضعیف تر و از یکنواختی کمتری برخوردار هستند .

نخ های پنبه ای در بازار در انواع نخ های کوک ( جهت کوک زدن ) ، نخ پرک ( جهت رویه دوزی و بسته بندی) از انواع نخ های شانه نشده و نخ های شانه شده ظریف براق که در اشکال سیگارت و یا قرقره در انواع مختلف موجود است و یا بصورت عمامه که تابدار و براق بوده و در انواع ضخیم تر به شکل قرقره و سیگارت عرضه میگردد . این نوع نخ ها مناسب برای کارهای درشت و برجسته است . در نخ های سیگارت و عمامه برای اینکه ظاهری براق و شفاف به نخ داده شود از یک مرحله عمل شیمیایی بنام مرسریزه استفاده می شود و گاهی ممکن است روی برچسب نخ کلمه مرسریزه ذکر گردد .

این محصول که به دلیل مبادلات وسیع تجاری اش «طلای سفید» لقب گرفته است از اهمیت اقتصادی فراوانی برخوردار است . این گیاه در تولید نخ و پارچه به کار برده می‌شود. برای این منظور، الیاف آن را به شکل گسترده و رشته‌رشته درآورده تا دراز و پیچیده در هم شوند. نخ پدید آمده سپس برای تولید پارچه به کار گرفته می‌شود. اگرچه این روش از دیرباز تاکنون مرسوم بوده است، این تنها اختراع دستگاه پنبه‌ریسی بود که هزینه تولید پارچه از این راه را پایین آورد و باعث بهره‌گیری گسترده از پنبه شد به گونه‌ای که امروزه پرکاربردترین الیاف به کار رفته در صنعت پوشاک است.

پنبه دقیقا همان جنسی است که ما انتظارش را داریم . بادوام و نرم و راحت است .به خاطر منافذش به راحتی هوا در آن جریان دارد و کمتر در آن عرق می کنید. در زندگی روزمره به راحتی می توان از آن استفاده کرد . مراقبت از آن بسیار ساده می باشد و برای محیط زیست مناسب است .

در حالت کلی لباس های پنبه ای به مرور زمان شل می شوند. همچنین آنها بعد از چند بار شستشو شکل و رنگ خود را  از دست می دهند

تماس با کارشناس